Na de laatste Let’s Make Money Challenge kreeg ik ontzettend mooie mailtjes en lieve reacties. Ik heb iedereen persoonlijk een berichtje terugschreven en mocht jij die niet ontvangen hebben: Nogmaals dank dat je de moeite hebt genomen me te schrijven, te bedanken of een mooie testimonial te schrijven. Naarmate je meer zichtbaar wordt en je je gaat onderscheiden van de rest, nemen ook de reacties toe. The good, the bad and the ugly. En soms krijg ik dus ook minder mooie mailtjes, zoals deze: “Ik hoef geen berichten meer te ontvangen.
Het gaat alleen om geld. Vind dit zooo jammer. Dat je mensen daarmee moet lijmen. Dus graag geen contact meer.” Ik zie vaak dat ondernemers zich gaan inhouden na kritiek of “poop on my parade” mailtjes. Dat ze onzeker worden van onvriendelijke, oordelende en negatieve reacties op hun werk. En dat snap ik helemaal. Je hebt je stinkende best gedaan. Je hebt hart en ziel in je challenge, online training of mailtje gestoken. En dan voelt zo’n reactie niet fijn. Wil je weten hoe ik hier mee om ga? Ik heb “the hard way” geleerd om dingen niet meer persoonlijk te nemen. Je bezig houden met de negativiteit, frustratie en ondankbaarheid van anderen kost namelijk heel veel energie en tijd. Zonde! Want er is feitelijk iets heel moois aan de hand.
Als ondernemer moet je echt leren dingen niet persoonlijk te nemen, je kunt leren om er boven te staan. Niet omdat je een beter mens bent, maar omdat je met compassie kunt kijken naar andere mensen. Met een helicopterview kun je zien wat er werkelijk gaande is. Because it’s not about you. Het gaat om iets groters. Mooi toch! En wat vind jij van mijn blog, challenges en liefdesbrieven? Laat het me via een reactie of mailtje even weten. Ik ga mijn best doen om iedereen persoonlijk antwoord te geven. Liefs, Francien
0 Comments
Leave a Reply. |
Archieven
April 2024
Categorieën
All
|