Een van de beste dingen die je kunt doen om snel jouw geloofwaardigheid te vergroten, zichtbaar te worden en nieuwe klanten aan te trekken, is SPREKEN. Zonder twijfel. Of je nu regelmatig je eigen webinars, live’s of events organiseert, of dat je wordt gevraagd voor lezingen bij verenigingen, serviceclubs of events van derden… Het werkt als een dolle om op deze manier je pijplijn met ideale goed betalende NIEUWE klanten te vullen. Op voorwaarde dat je hele goede content en waarde deelt. Als je een goede lezing houdt, zal er zich aan het einde van je lezing altijd een groep mensen naar het podium toe haasten om met je te praten. Sommigen zullen je vertellen hoeveel ze hebben genoten, anderen zullen nieuwsbrieflezers of fans zijn die je al jaren willen ontmoeten. En weer anderen proberen gratis advies of coaching van je te krijgen voor een probleem waarmee ze worstelen. Maar er is één vraag die je bijna altijd krijgt... ...en deze bestaat uit twee delen.
Het eerste deel is het goede deel: "Ik ben geïnteresseerd om met je samen te werken." Het tweede deel is het lastige deel: "Wat zijn jouw tarieven?" Er is een fundamenteel probleem bij het beantwoorden van het tweede deel van deze vraag. Als je die vraag ter plekke beantwoordt, raak je de potentiële klant meestal direct kwijt. Wil je weten waarom? Lees dan verder…. Bij mensen die bij het nemen van een aankoopbeslissing gericht zijn op de prijs, is er geen ruimte voor WAARDE of RESULTATEN. Ik geloof dat mensen op drie manieren getriggerd worden om te kopen, namelijk door:
Als je niet de kans hebt om het waarde- en het resultaten-gedeelte helder te maken, neem dan niet eens de moeite om je tarieven te delen. Want als ze alleen de prijs horen van je waardevolste programma met de beste resultaten zullen ze in shock zijn. De oplossing? Geef ze jouw tarieven niet op dat moment. Nodig ze in plaats daarvan uit voor een gesprek op een later tijdstip. In dat gesprek luister je heel goed naar wat iemand wil en nodig heeft en jij beschrijft welke waarde en resultaten ze zullen krijgen door met jou samen te werken. Ik noem dat een kennismakingsgesprek of een strategiesessie. Het belangrijkste is dat in dat gesprek de magie zal plaatsvinden. Daar kun je meer over hen te weten komen, over hun problemen en de oplossingen waarnaar ze verlangen. Op deze manier verkopen ze zichzelf aan jouw producten of programma’s, op basis van waarde en hun toekomstige resultaten. Deze vraag krijg je trouwens niet alleen aan het einde van een spreekbeurt. Als je een kick-ass elevator pitch hebt waardoor ze zeggen: "Wauw, dat is precies wat ik nodig heb, ik wil met je samenwerken", krijg je die tariefvraag ook. Het gebeurt op netwerkevenementen, tijdens het cocktailuurtje van het huwelijk van jouw vriendin, of gewoon wanneer iemand contact met je opneemt via e-mail of telefoon. Het antwoord is echter altijd hetzelfde. Nodig ze uit voor een kennismakingsgesprek. Mijn gouden tip: Geef nooit koud jouw tarieven. Je zult de verkoop bijna altijd ter plekke verliezen. Nodig ze in plaats daarvan uit voor een gesprek. Maar wat kun je nu het beste zeggen als mensen vragen: “Wat kost dat?” Dit is wat ik tegen mijn potentiële klanten zeg: “Ik bied eigenlijk verschillende programma's aan, afhankelijk van hoe snel je resultaten wilt behalen, en natuurlijk van je budget. Wat ik meestal aanbeveel, is dat we een kennismakingssessie opzetten. Jij wilt niet alleen meer te weten komen over mij, mijn programma's, enz. Maar ik wil ook meer weten over jou en je situatie, om te zien of jij ook de juiste persoon bent voor mijn programma's. Zullen we dat regelen?" Voel je ‘m? De prospect slaakt bijna altijd een zucht van verlichting (het is vaak bijna alsof ze je tarieven toch ECHT niet wilden weten). En dan ben je helemaal klaar om op een zachte manier de verkoop te sluiten. Heel makkelijk, integer, liefdevol en authentiek. Als het sluiten van de verkoop in 97-98% van de gevallen nog geen realiteit voor je is, moeten we dat zo snel mogelijk veranderen. Mijn eigen formule, het stapsgewijze proces EN het zacht sluiten van de verkoop–deal is allemaal onderdeel van een kant-en-klaar en eenvoudig te implementeren systeem. Mijn Manifesteer Business Lancering Programma bevat alle stappen van mijn KlantenMagneet Systeem™. Je leert alles wat je moet weten om consistent goed betalende ideale klanten aan te trekken en je verkopen consequent op een zachte manier te sluiten. Het maakt niet uit hoe lang je al ondernemer bent. Alle tools, scripts, templates en voorbeelden worden je stap voor stap op een presenteerblaadje overhandigd. Daarom hebben mijn klanten er zulke geweldige resultaten mee behaald. En jij kunt dat ook met het Manifesteer Business Lancering Programma! Wil je dit artikel op jouw website of in je nieuwsbrief gebruiken? Geen probleem! Maar hier is wat je MOET opnemen: Francien van den Boomen, Mentor voor Mindset, Marketing en Manifestatie ontwikkelde het KlantenMagneet Systeem™, het bewezen stapsgewijze programma dat je precies laat zien hoe je meer goed betalende ideale klanten aantrekt, in een recordtijd, gegarandeerd. Download gratis goodies op www.deultiemeintentieverklaring.nl en ontvang wekelijks mijn liefdesbrieven met mindset, marketing- en manifestatie tips over het aantrekken van goed betalende ideale klanten en het drastisch verhogen van jouw inkomen.
0 Comments
Leave a Reply. |
Archieven
April 2024
Categorieën
All
|