Niets voelt meer ontmoedigend dan jezelf kwetsbaar opstellen, ZO veel van jezelf delen en geweldige content creëren om vervolgens…. een oorverdovende STILTE te horen. NIETS! Met andere woorden, je hebt op social media praktisch GEEN enkele betrokkenheid. Niemand reageert op je berichten op Facebook, je krijgt geen likes op Instagram, niemand heeft je ooit geretweet en je krijgt weinig tot geen weergaven op je YouTube-video’s. Waarom? Het meest waarschijnlijke? Je publiek weet niet dat je wilt dat ze meedoen. Je hebt ze niet gezegd wat ze moeten doen. Je hebt ze niet verteld wat je van hen verwacht. Je hebt ze niet gevraagd te reageren. Maar als je dat eenmaal doet, gaat de betrokkenheid ENORM omhoog, en dan weet je dat je content resoneert en echt impact heeft. Hier zijn 8 eenvoudige manieren om je betrokkenheid op social media te verhogen: 1. Wees het voorbeeld Jouw community zal alleen betrokken zijn als jij dat bent. Als je zelden komt opdagen en nooit op opmerkingen reageert, is dat wat je mag verwachten van je community. Als je daarbij alleen zichtbaar bent als je VERKOOPT en verder niets doet wat waarde heeft voor je volgers is NIETS datgene wat je van je community mag verwachten. 2. VERTEL HEN wat je wilt dat ze doen Omdat veel mensen bang zijn een regel te overtreden of iemand te beledigen, moet de meeste mensen worden verteld wat er van hen verwacht wordt. Maak het jouw community makkelijk door hen te vertellen wat je van hen verwacht in jouw ruimte/groep/tijdslijn (zeg hen dat ze een post moeten maken en moeten reageren op opmerkingen die ze krijgen, enz. – wat voor jou goed voelt). 3. Geef ze een taak Toen ik mijn eerste Facebookgroepen startte, gaf ik mijn community elke dag “huiswerk”, zoals “Doe vandaag dit en maak een post met je inzichten”. De zichtbaarheid van de personen die hun inzichten deelden ging direct omhoog. Ik kreeg betrokkenheid bij mijn groep, iemand kreeg een reactie op haar bericht en de andere persoon kreeg zichtbaarheid. Een win-win-win! 4. Bied beloningen aan Een leuk ding om te doen is prijzen en beloningen weggeven aan je meest betrokken community leden. Degenen die het meest reageren, het meest betrokken zijn, het meest posten en veel waarde geven. Dit houdt het leuk en zorgt ervoor dat mensen VEEL meer komen opdagen en betrokken raken. 5. Stel vragen Simpele, zeer makkelijk te beantwoorden vragen stellen is een van de BESTE manieren om meer betrokkenheid op sociale media te krijgen. Zorg ervoor dat jouw vragen gemakkelijk te beantwoorden zijn en slechts een paar woorden of minder nodig hebben. Bijvoorbeeld: SLECHTE VRAAG: “Waar worstel je op dit moment mee in jouw bedrijf?” (vereist nadenken) GEWELDIGE VRAAG: “Heb je moeite met het bouwen van een e-maillijst in jouw bedrijf?” of “Wil je het aantal mensen op jouw mailinglijst vergroten?” (super eenvoudig, antwoord in één woord). 6. Vraag om hun feedback We delen graag onze gedachten en meningen, dus vraag om dat te doen. Vraag om verwijzingen, vraag om goede film- of muziekaanbevelingen, vraag hoe mensen zich voelen over een bepaald evenement/probleem/wat dan ook en laat hen praten over wat ZIJ echt denken. 7. Zeg dat ze over zichzelf moeten praten Elke keer dat je iemand vraagt om over zichzelf te praten, zal dit resulteren in meer betrokkenheid. We praten graag over ONSZELF! Vraag je community om hun bedrijf te delen, een link naar hun website te delen, een foto van hun huisdieren te delen, alles om ze over zichzelf te laten praten. 8. Creëer boeiende content Ik denk dat deze vrij duidelijk is. Als je content saai is, kun je verwachten dat niemand er aandacht aan geeft, laat staan betrokken is! Vragen die je misschien nu hebt: Maar wat moet ik dan schrijven? Waarover moet ik het hebben? Hoe maak ik een pakkende titel? En hoe pak ik dit strategisch aan? Ik ben zo ongelooflijk blij antwoord te kunnen geven op deze vragen in een nieuw betaalbaar jaarprogramma om de lat hoger te leggen. MET...... LATVERHOGERS Je krijgt een enorme online zichtbaarheid, bouwt vertrouwen op bij jouw tribe en je verkoopt meer. Een jaarprogramma waarin je content maakt en online zichtbaar wordt op een manier dat mensen zo tot je worden aangetrokken, je content zo graag willen zien en niet kunnen stoppen met het kopen van ALLE DINGEN die je aanbiedt! Je krijgt 52 weken aan contentsuggesties die zorgen voor meer zichtbaarheid, groei en het verkopen van jouw aanbiedingen! Elke maandag ontvang je een e-mail met daarin dit * Een krachtige contentsuggestie voor het maken van sociale media- of blogcontent waarmee je als ondernemer gezien, gehoord en betaald wordt. * Het “HOE” voor het implementeren van die contentsuggestie op sociale media. * De strategie achter de contentsuggestie. * Voorbeelden om te implementeren. Check hier je investering! Ik ben zo enthousiast om weer een betaalbare, hoogwaardige ervaring in mijn wereld te brengen! Word 52 weken member: LATVERHOGERS Let op: als je in de MBA Experience zit, krijg jij automatisch toegang tot dit jaarprogramma. © 2024 Francien van den Boomen – Alle rechten voorbehouden.
Mentor voor mindset, marketing en manifestatie. Oprichter van de MBA – Manifesteer Business Academie). Ontwikkelaar van het KlantenMagneet Systeem™, het bewezen stapsgewijze programma om meer ideale goed betalende klanten aan te trekken, meer omzet te manifesteren en meer tijd te hebben om van dit alles te genieten.
0 Comments
Leave a Reply. |
Archieven
October 2024
Categorieën
All
|